Promo školy po študentsky

Poznáte to. Nudné videá, dlhé texty, stokrát omieľané frázy a snaha o udržanie pozornosti. Také sú bežne reklamné texty či videá fakúlt, alebo celých univerzít. Občas sa však nájdu študenti, ktorí sú na svoju školu dostatočne hrdí a zároveň pracovne aktívni a vytvoria vlastné, často omnoho účinnejšie promo video, ako kadejaká externá firma.

Takto vzniklo napríklad „čarovné” video o fakulte masmédií na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave, ktoré predstavilo dva extrémy študentského života v chytľavom rapovom podaní. Pôvodným cieľom bolo vytvoriť uvítacie video pre prvákov na imatrikulácie. Kreativita sa však nedá len tak ľahko zastaviť, a tak vzniklo spomínané propagačné video, ktoré sa na internete teší veľkej popularite. Okrem videa určeného imatrikulačným večierkom tak vytvorili aj skvelú reklamu svojej škole.

Čarovní chlapci z Bratislavy

Chlapci z Bratislavy však nie sú jediní, kto takýmto spôsobom propagoval svoju alma mater. Možno sa inšpirovali u českých kolegov z Lesníckej a drevárskej fakulty Mendelovy Univerzity v Brne. Tí sa rozhodli dokázať svetu, že ich fakulta nie je iba nejaká „hnojarina”, ako si mnohý myslia. S heslom „I škola může být sexy” a premenovaním sa na „Lehce dráždivou fakultu” vytvorili šteklivé video, na ktorom si oči popasú rovnako muži pri pohľade na oblé ženské krivky, ako aj ženy obľubujúce vypracovaných mladíkov.

Študenti Mendelovy Univerzity v Brne

Študentská propagácia školy sa však nemusí tešiť iba kladným ohlasom. Príkladom môže byť video s názvom „Vitajte na VŠE” v ktorom sa frajerský kráľ Majálesu a vyfintená miska snažia presvedčiť prvákov, aby sa prišli baviť na imatrikulačný večierok. Okrem nezáživného natriasania sa týchto dvoch osôb v areáli školy a vety „indexy sebou” však video neponúka nič zaujímavé a bežného človeka skôr od štúdia na škole odradí. Jeho obsahová kvalita je dokonca taká nízka, že si vyslúžilo vlastnú paródiu.

Kreativita mladých ľudí a zvlášť študentov nepozná hranice. Či už ide o varenie internátneho jedla zo surovín „čo týždeň dal”, riešenia úloh na poslednú chvíľu alebo spomínaného propagovania školy, vždy je to niečo nápadité, čerstvé a nové. Dokázali by ste aj vy podobným spôsobom propagovať svoju fakultu?

autor článku: Marek Čabák

Zdieľajte článok

Komentáre:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.