Filmová recenzia: Ako byť single

Návštevnosť kín opäť stúpa vďaka titulu, ktorý sa skutočne oplatí vidieť. Celosvetovo úspešná novodobá komédia, v ktorej sa dočkáme návodu, ako si užívať život bez partnera. Vraj. Príbeh ale skrýva oveľa viac ako nikdy nekončiacu zábavu, alkohol a bezstarostný život. Nepochybne chytí za srdce aj zamilovaných, pretože o romantické scény v ňom veru nie je núdza.

Mesto nezadaných

Štyri priateľky a ich životné príbehy prinášajú svojský, nenásilný humor. Hlavnou tvárou filmu je herečka Dakota Johnson, preslávená rolou Anastasie z filmu Päťdesiat odtieňov šedej. Stvárňuje postavu Alice, ktorá po ukončení vysokej školy presvedčí svojho dlhoročného priateľa o tom, že potrebuje pauzu. S očakávaním dokonalého single života odchádza do New Yorku, mesta, ktoré nikdy nespí. Atmosféra metropoly skvelo dopĺňa dejové línie hlavných postáv.

Muži a úderný humor bláznivej kamarátky

Ako to už v živote býva, ani film Ako byť single sa nezaobíde bez mužského pokolenia. Chtiac-nechtiac sa stanú piliermi Alicinho single života a prevrátia ho naruby. Hereckým výkonom a osobnosťou ale Dakotu zatienila zatiaľ menej známa kolegyňa Rebel Wilson v role Robin. Ak sa pri žánrovom zaradení filmu prikláňa skôr ku komédii ako k romantike, zásluhu na tom má najmä Rebel Wilson. Herečka vo svojej úlohe svojráznymi spôsobmi posunie zásady správania dámy na novú, netradičnú hranicu.

Ako byť single1
Rebel Wilson (vľavo) je zárukou toho, že sa budete smiať

Zjavná túžba po vzťahu vo svete nezadaných

Štvoricu single žien dopĺňajú dva protipóly – Alicina sestra Meg (Leslie Mann) a Lucy (Alison Brie), ktorá zúfalo prahne po dokonalom mužovi. Workoholička Meg sa netají tým, že ani po štyridsiatke jej k spokojnému životu nechýba muž. Jediné deti zamestnávajúce jej myseľ sú tie, ktoré ako lekárka odrodila. Aj v jej živote ale nastane zlom, keď začne hľadieť na deti a mužov inak. Lucy sa obáva samoty a jej biologické hodiny tikajú už príliš hlasno. Dokonalého muža hľadá denne na desiatke internetových zoznamiek podľa presnej šablóny. Aj jej vnímanie sa zmení a partnera snov nájde tam, kde by ho nikdy nečakala – v reálnom živote.

Ako byť single2

Netreba čakať zložitý, rozvetvený príbeh. Životné príbehy štyroch žien, ktoré sa uberajú úplne iným smerom, a skvelé herecké stvárnenie. To je akousi dejovou náhradou a zárukou, že komplikovaný dej bežnému divákovi ani nebude chýbať. Film chytí za srdce najmä ženské pokolenie, no muži si tiež môžu prísť na svoje. Ako byť single je príbeh o nezadaných, šťastne aj nešťastne zadaných a návod, ako tieto stavy zvládať.

Ak si chcete oddýchnuť aj vďaka tomuto filmovému zážitku, navštívte CINEMAX NITRA aj v týchto dňoch.

autorka: Monika Hudecová

YIB0.cinemax_logo_gradient_rgb_jpg