My sme 99% ?

Tajomná kampaň, veľkolepé odpočítavanie, „srdcervúce” heslá a billboardy v každom meste. Neexistuje človek, ktorý by nezaregistroval, že sa niečo chystá. Naozaj sa Slovensko prebudilo zo zimného spánku alebo je to len ďalšia hra mocných s nami, skromnými poddanými?

Prišli nečakane, zaujali nás. Človek, od prírody zvedavý, zbystril, čo sa stane. Uznávam, dobrá stratégia, veď ak by sa nám od začiatku predstavili ako nová politická strana, neviem, či by im ľudia, otupení a sklamaní z politiky, venovali aspoň trošku pozornosti. Ale ak zahráte ľuďom na ich boľavú nôtu, ukážete súcit a odhodlanie splniť svoje sľuby, máme na svete občiansku iniciatívu. Podobnosť s heslami a rečnením politikov pred voľbami je však čisto náhodná.

„Chceme spravodlivosť!”

Myšlienka je to síce pekná, no spýtajme sa sami seba, či je aj realizovateľná. Vedúce osobnosti iniciatívy totiž nepredostreli žiadny konkrétny plán ani spôsob, ako chcú dosiahnuť svoje ciele. Kričať v uliciach a pomenovávať problémy je jedna vec, no riešiť ich, to je už iná pesnička. Chcú zastupovať obyčajných ľudí, takže máme očakávať sociálnu politiku? Ak by chceli dosiahnuť všetko, čo sľubujú, stálo by to nemalé peniaze. Ako chcú zabezpečiť prácu každému, kto chce pracovať, ak tu pracovné miesta nebudú? Budú ich vytvárať? Sedliacky rozum mi navráva, že to bude nielen ekonomicky neefektívne, ale aj že by sme sa posunuli o niekoľko rokov vzad, konkrétny režim nemusím špecifikovať. Súhlasím, život na Slovensku nie je ružový a každý, kto má možnosť, uteká do zahraničia. Naozaj s tým treba niečo robiť, zmeny sú priam nevyhnutne potrebné. No nemôžem si pomôcť, prečo mám veriť, že chcú naozaj zmenu k lepšiemu, že budú reprezentovať aj štátne záujmy, ktoré sa odrážajú na živote nás smrteľníkov najviac? Prečo mám veriť, že nebudú slepo požadovať peniaze pre ľudí a nakoniec ekonomicky dopadneme horšie ako Grécko? Peniaze neprichádzajú po čarovnom slovíčku a ak ich chcú niekomu dať, niekde ich musia aj vziať.

Superman vs. 99%

Pripomína mi to situáciu, zalovte v pamäti, keď tesne pred minulými voľbami vznikla SaS. Billboardy so supermanom, ktorý zachraňuje budúcnosť Slovenska, verzus terajší revolucionári. Ako dopadli ich voliči? Sklamaní je asi slabé slovo. Vynára sa ďalšia otázka: Kde nabrali peniaze na takú masívnu mediálnu kampaň? Odborníci hovorili o reálnej cene v miliónoch eur, kým samotní iniciátori sa vyjadrili, že stála „iba” 100 000 eur a zafinancovali ju spoločne, aj keď každý iným dielom, a taktiež z občianskeho združenia Občan v akcii. Možno im krivdím a konečne sa veci na Slovensku pohnú vpred. Možno ma časom presvedčia, ak mi dôveryhodne zodpovedajú na všetky moje otázky. A možno sa len pár jedincov z 99% ľudí snaží stať, opäť na náš úkor, súčasťou toho vyvoleného 1%.

autorka článku: Denisa Kapustová

Zdieľajte článok

Komentáre:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.