Podvod či zaručený úspech?

Robert KiyosakiSieťový marketing, multilevel marketing alebo skrátene MLM. Dnes už často skloňované slovo pri rozhovoroch o brigádach či práci. Môžeme počuť nadšených ľudí, ktorí ho milujú, alebo naopak ľudí, ktorí ho nenávidia. Od nich si vypočujeme, že ide o podvod, pyramídové hry či niečo, čo už dávno nefunguje. Čo sa v skutočnosti skrýva za týmto spôsobom zarábania peňazí? A ako odlíšiť dobrú ponuku od podvodu?

ĎALŠIE KURIÓZNE BRIGÁDY: Keď je práca pobavením

Určite sa vám už stalo, že vás v škole niekto oslovil, že má pre vás vynikajúcu brigádu s neobmedzenou možnosťou príjmu. V skutočnosti sieťový marketing nie je brigáda, a najmä nie práca len na leto. Ide o budovanie vlastnej siete, ktoré dnes využívajú všetky väčšie spoločnosti. Sieťový marketing je najsilnejším systémom voľného podnikania v našom modernom svete, mení svetovú ekonomiku a svoje počiatky má už v 40. rokoch minulého storočia. Poznáme telekomunikačné siete, siete obchodných domov, plynárenské siete. Firmy multilevel marketingu nám však dávajú možnosť sa do ich sietí aj zapojiť, respektíve vlastnú sieť si vybudovať. Ako ale vybrať tú správnu, spoľahlivú?

Firmy s legálnym pôsobením nevyžadujú vysoké vstupné náklady, čo je výhoda najmä pre študentov. Pýtajte sa, zisťujte. Kupujete si vlastnú obchodnú licenciu alebo sa len stávate členom tímu? Budete musieť povinne niečo nakupovať alebo sú nákupy na vašej slobodnej vôli? Nedôvera a podozrievanie majú dvadsaťročné korene, kedy sa v našej krajine otvorili dvere pre podnikanie, a teda aj MLM. Bohužiaľ, tak ako dnes, aj vtedy sa našli úžerníci, ktorí zneužili systém a chceli zarobiť na druhých ľuďoch. Tu ale stroskotali, pretože sieťový marketing môžu vybudovať len ľudia čestní, s dobrými úmyslami. Prečo? Pretože sú dva dôvody, ktoré existujú neoddeliteľne od seba, a to úmysel pomôcť sebe a úmysel pomôcť druhým. Ak sa človek rozhodne budovať vlastnú sieť, musí myslieť na obidva motivačné body, inak príde sklamanie.

Robert KiyosakiRobert Kiyosaki je úspešný podnikateľ a uznávaný učiteľ v odbore financií, ktorý napriek tomu, že vybudoval obrovský biznis „klasickým” podnikaním, je veľkým podporovateľom multilevel marketingu. Jeho známym výrokom je: „V škole sa učíme tvrdo pracovať pre peniaze. Ja píšem knihy a produkujem hry, ktoré čitateľov učia, ako peniaze môžu pracovať pre nich… aby si mohli užívať potešenia a rozkoše tohto úžasného sveta, v ktorom žijeme.” Vo svojom svetovom bestselleri Škola biznisu píše o výhodách tohto spôsobu podnikania. Za najväčšiu devízu považuje vzdelávacie kurzy a programy osobného rozvoja, ktoré jednotlivca posúvajú ďalej nielen ako podnikateľa, ale hlavne ako človeka. Ponúkajú možnosť stať sa lídrom, vedieť lepšie komunikovať s ľuďmi, pozerať sa na svoju budúcnosť v optimistickom duchu.

Kiyosaki predpovedal finančnú krízu a rovnako aj to, že už sa nebudeme môcť spoliehať na štát, na svoje zamestnanie, budeme sa musieť osamostatniť a stať sa od nich nezávislými. Sami môžeme vidieť, ako sa z firiem prepúšťa, ako absolventi vysokých škôl nenájdu uplatnenie, ako päťdesiatroční ľudia „zostali na dovolenke”. Sieťový marketing nám ponúka postaviť sa na vlastné nohy, no samozrejme, bez práce nie sú koláče. Opäť skvelý spôsob ako odhaliť podvodníka. Neverte niekomu, kto vám tvrdí, že stačí podpísať prihlášku a peniaze sa vám budú sypať. Výhodou naopak je, že na rozdiel od klasického podnikania, ak si vybudujete prosperujúcu sieť, môžete si dovoliť zobrať dovolenku a firma vám bude aj tak prosperovať. Alebo si myslíte, že majiteľ maká od úsvitu po západ slnka?

MLM nám ponúka množstvo výhod, veľa ľudí ocení, že nemusia čakať do dôchodku, v ktorom aj tak dostanú polovicu z toho, čo im celý život nestačilo, nemusia sa báť prepustenia, pretože firmy sieťového marketingu len prijímajú, takisto sa nemusia báť nepríjemného šéfa, pretože šéfom sú si oni sami. Sieťový marketing je skvelým východiskom pre ľudí, ktorí by v budúcnosti chceli mať len o čosi viac, než budú troviť a zároveň mať dostatok času si tento luxus aj užiť. Netreba ale zabúdať na to, že tieto výhody nám ponúkajú len spravodlivé firmy s dlhoročnými tradíciami.

autorka článku: Miroslava Dudášová
zdroj fotografie: thevision.sk

Zdieľajte článok

Komentáre:

3 thoughts on “Podvod či zaručený úspech?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.