Samsung už nemusí platiť Applu, lacné inteligentné telefóny z Taiwanu a prvý diel knihy o počítačových hrách – to sú zaujímavosti, ktoré sme pre vás vybrali do prvej týždňovej trojky.
Samsung nemusí platiť
Pozadie súdnej vojny medzi Samsungom a Apple pozná asi každý. Ak však patríte medzi tých jedincov, ktorých táto dlhoročná záležitosť minula, len v krátkosti uvedieme, že Apple obvinil Samsung z kopírovania ich produktov iPhone a iPad. Súd túto skutočnosť uznal za pravdivú, a tak vypísal výrobcovi androidových zariadení pokutu vo výške 1 miliardy dolárov. Applu to nestačilo a žiadal 3 miliardy. Hrozilo začatie nového procesu. Sudkyňa Lucy Kohová spor ukončila rozhodnutím, že Samsung patenty neporušoval zámerne a spoločnosť Apple dokonca ani nevie vyčísliť straty, ktoré jej týmto spôsobom vznikli. Ďalej uviedla, že jediným cieľom tejto spoločnosti bolo napadnutie ziskov Samsungu. Či bude spor dvoch firiem ďalej pokračovať, alebo sa uspokoja s rozsudkom, nemôžeme s istotou povedať, pre nás, konečných spotrebiteľov, by však určite bola lepšia tá druhá možnosť.
Lacné telefóny z Taiwanu
Napriek tomu že inteligentné telefóny sú pomerne drahé zariadenia, vidíte ich v rukách takmer každého „chudobného“ študenta, či dokonca školáka. U nás a v ostatných vyspelých krajinách je to síce bežné, no v menej rozvinutých častiach sveta je inteligentný telefón zbytočným luxusom. To sa snaží zmeniť spoločnosť MediaTek, najväčší výrobca čipov pre mobilné zariadenia v Taiwane. Tá doteraz vytvárala referenčné dizajny „klasických“ telefónov, ktoré predávala výrobcom. V nasledujúcom období chce rovnaký postup aplikovať aj v oblasti inteligentných telefónov, a tak znížiť ich výrobné náklady. V praxi by sa tak mohli už v priebehu tohto roka predávať inteligentné telefóny v cene 50 dolárov. Ak spoločnosť uspeje na trhoch rozvíjajúcich sa krajín, množstvo ľudí z týchto častí sveta bude mať po prvýkrát možnosť využívať mobilný internet.
Vychádza prvá česká kniha o histórií počítačových hier
Ondrej Švára je meno autora prvej českej knihy o histórií počítačových hier s názvom Videohry: Historie virtuální zábavy. Kniha sa zameriava na obdobie zrodu elektronických hier tesne po druhej svetovej vojne a končí osemdesiatymi rokmi. Neskorším obdobiam sa bude autor venovať až v druhej časti. Kniha je určená každému, koho zaujíma história elektronickej zábavy, a mali by jej bez problémov porozumieť mladší hráči ako aj ľudia, ktorí už hry dobre poznajú. Kniha sa dá už teraz kúpiť v elektronickej verzii, vo formáte určenom čítačke elektronických kníh, alebo klasickom PDF-ku napríklad na tejto stránke. Švára sľubuje, že druhého dielu by sme sa mali dočkať už v lete.
autor článku: Marek Čabák