Pes na internetovej zoznamke? Študentky poukázali na dôležitosť útulkov pre zvieratá

V dnešnej dobe si ľudia často bez veľkých úvah zaobstarajú psíka a neuvedomujú si, že jeho kúpa je niekoľkoročná záležitosť a vyžaduje si množstvo starostlivosti. Šteniatka jednoducho vyhodila na ulicu, alebo, v tom lepšom prípade, odložia do útulku. 

Z tohto dôvodu opustených psov stále pribúda a útulky nemajú dostatočné kapacity. Ľudia, ktorí uvažujú o kúpe domáceho miláčika, nemajú príliš veľký záujem o zvieratá z útulku.

Obávajú sa, že takéto, pre nich neznáme, zvieratá budú nevyspytateľné a agresívne. To je však mnohokrát spôsobené zlými podmienkami, v ktorých predtým zvieratá žili. 

Zariadenia, ktoré poskytujú dočasný domov sa o psíkov snažia príkladne starať, poskytujú im pravidelnú stravu, lekársku starostlivosť, chodia s nimi na prechádzky a na tréningy. Hlavným cieľom pracovníkov útulkov je, aby zvieratá opäť začali veriť ľuďom a prekonali traumy.

Vďaka tomu nie je dôvod nato, aby ľudia mali strach si takéhoto psa osvojiť. 

Problematike zvierat v núdzi sa rozhodli venovať aj študentky magisterského štúdia marketingovej komunikácie a reklamy na UKF. V rámci predmetu guerilla marketing vytvorili kampaň so zameraním na opustené psy, ktoré si našli dočasný domov v útulkoch.

Túto tému si organizátorky vybrali, pretože sú veľké milovníčky psíkov a týmto spôsobom chceli u ľudí zvýšiť povedomie o problémoch, s ktorými bojujú pracovníci v útulkoch. Príprava projektu im zabrala približne dva mesiace, samotná realizácia trvala týždeň. 

Útulky sa snažia psíkom poskytnúť čo najlepšiu starostlivosť.

„Hlavným cieľom bolo pomocou konverzácie na zoznamovacích stránkach zbúrať predsudky ľudí voči psíkom z útulkov,“ popisuje myšlienku projektu jedna zo študentiek Miriama. 

Témou projektu bolo nielen to, aby sa ľudia prestali báť agresivity psov, ale organizátorky chceli takouto cestou zvýšiť návštevnosť útulkov. Chceli tak ukázať ľuďom, že psíky nepotrebujú len niekoho, kto si ich adoptuje.

Často stačí len milá spoločnosť, ktorá by psíka vzala na prechádzku. O takejto možnosti mnohí ľudia ani len netušia, a to chceli študentky zmeniť. 

Kampaň realizovali pomocou štyroch zoznamovacích aplikácii, ktoré využívajú prevažne mladí ľudia.

Používatelia sa prostredníctvom týchto médií snažia hľadať lásku a presne to chcú nájsť aj zvieratá, ktoré niekto opustil. Organizátorky vytvorili niekoľko profilov v mene psíkov s cieľom osloviť ľudí.

Profily boli akoby napísané samotným psom. Všetky zverejnené informácie sa týkali konkrétnych zvierat bývajúcich v útulku. 

Kľúčom ku guerillovej kampani bola profilová fotka, na ktorej bol vždy psík spolu s jednou z organizátoriek, čo mohlo ľudí trochu zmiasť. Študentky chceli týmto spôsobom u používateľov vyvolať moment prekvapenia.

Aj Arya, jeden z opustených psíkov, hľadá nový domov.

V praxi sa štyrom študentkám, Miriame, Monike, Miroslave a Anne, podarilo osloviť viac než 1300 ľudí. Zamerali sa hlavne na mladých vo veku do 30 rokov. 

Počas realizácie projektu sa stretli s rôznymi reakciami, väčšinou však ľudia reagovali pozitívne a oceňovali zaujímavý nápad. Mnohých kampaň zaujala a skutočne začali uvažovať nad návštevou útulku, čo bolo hlavným cieľom projektu.

„Veľmi nás tešia výsledky našej práce. Dúfame, že sa o myšlienke dozvie čo najviac ľudí a prídu psíkov pozrieť do miestnych útulkov,“ hodnotí záver práce Miriama. 

Organizátorky chceli kampaňou ukázať, že ten najúprimnejší typ lásky nám okrem ľudí dokážu poskytnúť aj zvieratá. 

Fotografie: Miriama Vaverčáková

Zdieľajte článok

Komentáre: