Ako je to s (ne)fungujúcimi počítačmi na UKF?

studenti_pouzivaju_pocitace_pravidelne

Vidím početný rad počítačov, ktorý lemuje dlhú chodbu centrálnej budovy UKF na Tr. A. Hlinku. Vidím tmavé monitory, ktoré nereagujú na kliknutia myšou. Vidím… problém!

Množstvo týchto mašiniek, často nefungujúcich, nám chtiac-nechtiac strpčuje životy. „Je to strašné. Na AIS sa mi dá pripojiť len cez školské počítače. Ale tie viac nefungujú, ako fungujú!” zúfa si Lenka, študentka 2. ročníka. A podobných sťažností je viac. Preto sme sa spýtali riaditeľa Centra informačných a komunikačných technológií doktora Júliusa Jenisa, ako to naozaj je.

„Počítače kontroluje zamestnanec, ktorý spisuje poruchy a následne ich opravuje. V prípade, že nefunkčnýchkazdy_pocitac_ma_oznacenie_a_emailovu_adresu_v_pripade_nefunkcnosti počítačov je viac ako päť, vyvodzujeme následky. Kontroly prebiehajú skoro každý deň. Za posledný týždeň sme mali informácie o troch pokazených počítačoch.” Problém vidí riaditeľ centra aj v nezáujme zo strany študentov. „Na každom počítači je umiestnená nálepka s e-mailovou adresou (servispc@ukf.sk, pozn. autorky), kam môžu študenti napísať v prípade, že počítač nefunguje. V priebehu posledného mesiaca mi však neprišla ani jedna sťažnosť.”

A preto, milí študujúci kolegovia, ak sami zistíte nedostatok, nebude na škodu, ak si toto tajomstvo nenecháte pre seba a podelíte sa oň s ľuďmi, ktorí to vyriešia. Na záver tip pre tých, ktorí si pletú pokazený počítač s počítačom v úspornom režime: Súčasným stlačením ľavého a pravého tlačidla na myši sa počítač za pár sekúnd úspešne naštartuje.

autorka článku: Soňa Borovská
autorka fotografií: Soňa Borovská

Zdieľajte článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.