Viac ako len email… studentlive.sk

Univerzita Konštantína Filozofa začala ako vôbec prvá na Slovensku používať službu StudentLIVE. Tieto služby využíva už vyše 14 000 000 študentov v 16-ich krajinách sveta. Preto stojí za zmienku, aby sme si túto neobyčajnú službu predstavili a jej výhody objavili aj v širšom meradle. Vyspovedali sme za vás jeho „tútora” na UKF, doktora Júliusa Jenisa- riaditeľa CIKT (Centra informačných a komunikačných technológií).

ON: Ak by ste mali niekoho presvedčiť o výhodnosti používania služby, čo by ste určite neopomenuli?

JJ: Po prvé je pripravená možnosť, aby vyučujúci mohli posielať študentom emaily. V AIS si môžu tento email jednoducho zistiť. Kontá iných internetových portálov, ktoré študenti zvyknú používať, vyučujúci nemusia poznať. Väčšina z nich totiž v AIS nie je uvedená. Takto si môžu vyhľadať akékoľvek konto, akéhokoľvek ročníka, akejkoľvek fakulty.Okrem toho pripravujeme nástroj, ktorý bude umožňovať posielať hromadné emaily, napr. študentom daného ročníka, danej skupiny, študijného odboru.

ON: Aké ďalšie výhody konto ponúka?

JJ: Konto študentovi nezanikne tým, že ukončí štúdium na tejto univerzite. Doteraz túto možnosť neposkytla žiadna univerzita a okrem StudentLive ani neposkytuje. No a aby sme sa nebavili iba o emaile s neobmedzeným priestorom pre emailové správy, hoci tým vlastne začíname, StudentLive je služba, ktorá ponúka:

–          Windows Live SkyDrive – on-line ukladací priestor s 25GB kapacitou (pri testoch sme túto kapacitu niekoľkonásobne prekročili a nič a nikto nás nestopol v ďalšom ukladaní dát)

–          Windows kalendár – táto služba je veľmi slušne spracovaná a umožňuje zdieľanie kalendárov navzájom a prepojenie tejto služby s MS Outlookom

–          Automatické prepojenie na Facebook

–          Aplikácie na spracovanie fotiek, videa

–          Windows Live Mobil – Prístup k službám nielen z PC, ale aj z mobilných zariadení

–          Windows Live Messenger – nástroj na chatovanie

–          Windows Live Writer – aplikácia na tvorbu napr. blogov

–          A zopár ďalších služieb a nástrojov

ON: Aké iné novinky prináša StudentLive? Čo takto zábava?

JJ: Zo službou StudentLive prichádza aj možnosť zapojenia sa do celosvetového portálu Channel8, ktorý je možné nájsť na adrese http://www.msstudentlounge.com/. Na tomto portáli sa stretáva množstvo študentov a možno na ňom nájsť veľa zaujímavých článkov, námetov, návodov, videí, súťaží….

ON: Čo ešte?

JJ: Určite by som veľmi nerád zabudol na službu MicrosoftDremSprak. Toto je možnosť, vďaka ktorej si študenti môžu stiahnuť a používať množstvo vývojových nástrojov, napr. Visual Studio, Expression Studio 3, Robotics Developer Studio, SQL server, Windows Server a iné. Možno tieto názvy veľa nehovoria, ale sú to profesionálne nástroje na tvorbu software a možnosť ich bezplatného využívania sa mi zdá úžasná.

ON: Ako sa tento email zaviedol do praxe na našej škole?

JJ: Zo 16 000 študentov našej univerzity má konto doposiaľ zaktivovaných 3000 študentov. Ak sa to nezmení, bude to služba, ktorú s veľkou pravdepodobnosťou vo veľkom využívať nebudeme.

ON: Čo to podľa vás spôsobilo?

JJ: To keby sme vedeli J. Podľa mojich zistení je to napríklad nevedomosť študentov o tejto službe. Podľa študijného poriadku je študent povinný používať email, ktorý mu škola poskytne a je to práve tento email, o ktorom sa práve bavíme. Ak si študenti neaktivujú tieto svoje kontá, je veľký predpoklad, že sa im môže stať, že nebudú dostávať informácie, ktoré potrebujú k svojmu štúdiu. Pevne verím, že po prečítaní tohto článku sa situácia zmení.

ON: Prejavujú študenti neochotu?

JJ: Áno, je dosť študentov, ktorí argumentujú tým, že už konto majú. Áno, je to argument, no napriek tomu aj týmto študentom by som rád odkázal, že námaha, ktorú vložia do vytvorenia nového konta sa im vráti vo forme väčšej informovanosti a verím, že sa im to oplatí. (Osobne si myslím, že tých kont si v živote aj tak ešte navyrábajú viac…) Okrem toho je možné využívať forwardovanie emailov, je možné sa na konto napojiť emailovými klientami…

ON: Stretli ste sa s nejakým konkrétnym problémom zo strany študentov?

JJ: Zopár študentov sa nám sťažovalo, že majú problém s aktiváciou. Tieto problémy vznikli „vďaka” tomu, že sme boli ako pilotná univerzita a pri distribúcii prihlasovacích mien a hesiel sa v niekoľkých prípadoch poslali heslá, ktoré neboli správne. V týchto prípadoch sa študent naozaj nedostal do svojho konta a nemohol aktiváciu vykonať. Po nahlásení tejto skutočnosti sme problém odstránili a heslá sme zaslali študentom opätovne ešte raz. Okrem toho sú študenti, ktorí majú rešpekt pred novými vecami a tí sa sami do aktivácie pre istotu ani nepustili. Tu by som chcel poprosiť všetkých študentov, ktorí patria do tejto skupiny, aby neváhali a navštívili CIKT a my im tam s aktiváciu radi pomôžeme.

ON: Čím nás StudentLIVE najnovšie prekvapí?

JJ: Naplánovaná je ďalšia súťaž o ceny. Štyridsiati študenti už vyhrali ceny ako  notebooky, mobily, hracie konzoly, myši a hry len za to, že si aktivovali konto. Pravdepodobnosť výhry je naozaj vysoká, keďže zo všetkých univerzít na Slovensku funguje tento systém zatiaľ len na troch slovenských univerzitách.

ON: Čo by ste odkázali všetkým, ktorí s aktivovaním konta stále otáľajú?

JJ: Zavedenie služby StudentLive nás stálo veľa úsilia, technických a administratívnych problémov. Momentálne narážame už len na neochotu študentov si toto konto zriadiť. Máme možnosť na vytvorenie nástroja, pomocou ktorého sa veľmi zefektívni a uľahčí komunikácia medzi školou a študentmi, medzi učiteľmi a študentmi. Všetko toto nás a ani vás nestojí ani euro a preto sa mi zdá naozaj nerozumné, aby sme túto možnosť nevyužili. Stačí si iba kliknúť na www.studentlive.sk a zažiť StudentLive.

Zdieľajte článok

Komentáre:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.