Pribudne nová vysoká škola?

okrem_skalnych_fanusikov_si_zapas_prisli_pozriet_aj_najvyssi_predstavitelia_skolyvpravoNa Slovensku pravdepodobne vznikne ďalšia, v poradí už dvanásta súkromná vysoká škola. Po tom, čo ju predošlá garnitúra blokovala, súčasný minister školstva návrh na jej vznik posunie pred vládu.

Akadémia médií, odborná vysoká škola mediálnej a marketingovej komunikácie v Bratislave (AMB), sa o štátny súhlas uchádza už od roku 2006. Sídliť má v bratislavskom Dome novinárov a jej spoluzakladateľmi sú Slovenský syndikát novinárov a niekdajší hovorca prezidenta Schustera Ján Fülle. Ten pôsobil aj ako šéf volebného tímu Ivety Radičovej počas posledných prezidentských volieb, minister Eugen Jurzyca však odmieta, že by dal škole súhlas práve vďaka Fülleho spolupráci s premiérkou. Podľa vyjadrenia rezortu je minister povinný vláde návrh predložiť, ak ho odobrí Akreditačná komisia.

Práve pre svoj odmietavý postoj bol predchádzajúci šéf rezortu Ján Mikolaj obviňovaný z brzdenia vzniku školy. Podľa zákona mal kabinet rozhodnúť o žiadosti do šiestich mesiacov od doručenia na ministerstvo. Keďže však Mikolaj žiadosť na medzirezortné pripomienkovanie neposunul, žiadatelia sa obrátili na Najvyšší súd, ktorý rozhodol, že ministerstvo je povinné návrh vláde predložiť.

prednaskova_miestnost_praskala_vo_svikochV čase rozhodnutia súdu sa však už zmenilo personálne zabezpečenie pripravovaných študijných programov i garanti, preto v marci Akreditačná komisia opäť posúdila žiadosť na vznik školy a opäť ju odobrila. Podľa komisie má byť nová súkromná vysoká škola neuniverzitnou a má poskytovať vzdelanie v bakalárskych študijných programoch mediálna komunikácia a marketingová komunikácia, a to v dennej i externej forme štúdia.

AMB neskôr plánuje získať akreditáciu aj na magisterský stupeň štúdia a podľa svojej žiadosti chce vychovávať redaktorov, ktorí sa majú už počas štúdia uplatniť v mediálnej a marketingovej sfére. Škola plánuje úzko spolupracovať s vydavateľmi a vysielateľmi a prostredníctvom externých pedagógov z branže chce kopírovať aktuálne potreby praxe.

Za úvahu však stojí, či je mediálny a marketingový trh natoľko obsiahly, aby bol schopný zamestnať všetkých absolventov tohto smeru, ktorých vysoké školy na Slovensku produkujú. Zároveň je potrebné položiť si otázku, či je v súčasnosti v priam nabitom vysokoškolskom prostredí dobré povoliť vznik novej školy. Momentálne pôsobí na Slovensku 20 verejných, 11 súkromných, tri štátne a štyri zahraničné vysoké školy a množstvo absolventov, ktorí opúšťajú ich brány, má čoraz väčšie problémy nájsť svoje profesijné uplatnenie.

autorka článku: Dominika Babulicová
ilustračné fotografie: archív

Zdieľajte článok

Komentáre:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.