Neformálna študentská konferencia o marketingu, médiách, dizajne, umení, architektúre a online svete UniCamp 2011 mala v sobotu 22. októbra svoj druhý ročník. Priestory hotela Holiday Inn v Trnave boli zaplnené do poslednej stoličky.
Program prebiehajúci súčasne vo dvoch zónach, bol naplnený prednáškami profesionálov z praxe. Spolu jedenásť rečníkov, z toho traja anglickí, sa počas siedmich hodín venovalo práve študentom.
Marketéri Jano a Miro Šifra podali 10 pravidiel marketingu, ktoré sa naučili od seba navzájom. Naozaj vysokú latku pre ostatných spíkrov nastavili na jednoduchom zapamätateľnom, no originálnom rozprávaní detstva na dedine. Za zmienku stojí prednáška Martina Bajaníka, grafického dizajnéra a tvorcu vizuálnej identity kaviarní Shtoor. Okrem skvelej prednášky zo sveta dizajnu predstavil dva nové vizuály obalov čokolád podávaných práve v spomínaných kaviarňach.
Do života každého z nás patrí internet, a tak nechýbali ani prednášky z online sveta. Počítačový programátor Peter Košinár z ESET-u sa venoval hrozbám na sociálnych sieťach. Ako poznamenal, „na Googli a Bingu sme hľadali informácie my, na sociálnych sieťach hľadajú oni nás”, na čom všetko stojí.
Oblasti médií so zameraním na budúcnosť STV sa povenoval Richard Rybníček. Architektúru zastrešil Matúš Vallo, ktorý predstavil projekt Mestské zásahy, snažiaci sa priblížiť komunikáciu medzi architektmi a verejnosťou. Nechýbala ani panelová diskusia na tému praxe spojenej alebo skôr nespojenej s vysokoškolským štúdiom. Či už nadviazať nové kontakty, alebo si vymeniť svoje dojmy z konferencie mohli účastníci na afterparty.
Od začiatku týždňa prebiehali rôzne semináre a workshopy UniCamp pod vedením spoločností ako Etarget, Pricemania.sk, MUW;Digital a iných v Nitre, Bratislave a Trnave. O skvelej organizácii svedčí aj možnosť pozrieť si video záznamy z konferencie. Organizátorka Veronika Pizano pre Občas nečas poznamenala: „Videá by mali byť dostupné už začiatkom tohto týždňa v archíve metoo.sk.”
Celú konferenciu organizovalo 10 študentov a 11 dobrovoľníkov z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, ktorá bola odborným garantom konferencie. Pri príprave sa podieľali aj 2 študenti UKF a, samozrejme, ľudia z praxe, ktorí viedli semináre a workshopy.
autorka článku: Petra Čergeťová
zdroj fotografií: UniCamp, autorka