To, čo nepoznáte z televízie: Reklama trochu inak

Reklamy sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. V televízii, v rádiu, v tlači, na ulici. Všade, kam sa pozriete, vám niečo ponúkajú, presviedčajú vás o tom, že vedia niečo lepšie ako vy. My sme však pre vás vybrali tie reklamy, ktoré vás potešia a vyčaria vám úsmev na tvári.

Žuvačky Extra Gum

Reklamná kampaň jednej z najväčších firiem vyrábajúcich žuvačky v Amerike sa rozhodla získať si pozornosť niečím, čo ešte nikto predtým nepriniesol v spojitosti s týmto produktom.

Pre svojich spotrebiteľov pripravili reklamu s ľúbostným príbehom ako z filmu. Dojemný príbeh si získal srdcia ľudí natoľko, že reklamu zdieľali na všetkých sociálnych sieťach.

John Lewis

John Lewis, britská obchodná sieť, si každoročne pripravuje vianočné reklamné kampane, na ktoré sa neteší len celé Anglicko, ale celý svet. Zamilovať si ich je skutočne ľahké. Každá reklama skrýva príbeh a krásnu myšlienku, že Vianoce nie sú vždy len o materiálnych daroch. Reklamy tejto obchodnej siete ukazujú ľuďom ako byť lepšími a ako môžeme darovať niečo, čo má hlbší zmysel.

Reklama #MontyThePenguin:

V roku 2014 priniesli na trh spot s názvom #MontyThePenguin, išlo o príbeh malého chlapca, ktorého najlepším priateľom je tučniak, pozrite sa, ako tento príbeh skončil. Hlavným zámerom príbehu bolo ukázať, že tým najkrajším darom je láska.

Reklama #ManOnTheMoon:

Na tohtoročnú reklamu sme nemuseli čakať až do Vianoc. Spoločnosť John Lewis sa rozhodla, že nás poteší už v novembri. Ďalší dojemný príbeh s malým dievčatkom, ktoré trávi svoje zimné večery na ďalekohľade a sleduje nočnú oblohu. To, čo tam nájde, ju prekvapí tak ako nás všetkých pri pozeraní tejto reklamy. Sledujte ďalší príbeh s myšlienkou, ktorá hýbe svetom.

Ďalšia reklama nám ukazuje, čo všetko sa môže udiať, keď sa nám vybije batéria v našom smartfóne. Poviete si, čo také by sa mohlo stať? Prinajhoršom pár zmeškaných hovorov od frajerky, ktorá si bude myslieť, že jej nedvíhate naschvál, a kým zapnete mobil, stihne vás obviniť z nevery, rozísť sa s vami a potom sa vám ospravedlniť.

A možno vás bude zháňať vaša mama, ktorá si vás už určite predstavuje v kaluži krvi, volá políciu, dáva dokopy pátraciu čatu. Áno, je to možné, ale nie je to nič z toho, čo nám predstavila táto reklama.

Ako povedal Seth Godin:

„Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.“

A myslíme si, že v týchto prípadoch to platí dvojnásobne.

autorka: Michaela Harabišová
videá: YouTube

Zdieľajte článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.