
Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy UKF v uliciach Nitry realizovala kampaň BezVčely. Jej úlohou bolo upozorniť na dôležitosť včiel a dopady ich úhynu na ľudský život. Okoloidúcim študenti rozdávali ovocie vyrobené z plastu.
Kampaň v štýle tzv. guerilla (propagácia, ktorá má za cieľ, čo najväčšmi rozšíriť určité posolstvo, poz. red.) bola pre študentov zadaním jedného z vyučovacích predmetov. „Cieľom guerilla kampane je nízkonakladovosť,” uviedla Anita, jedna z organizátoriek. „Úlohou je podsunúť nejaký šokový faktor, predať posolstvo a odísť,” dodala.

Mladí ľudia boli z problému prekvapení
Tému dôležitosti včiel si zvolili z dôvodu, aby zistili informovanosť verejnosti o aktuálnom probléme a zároveň naň upozornili. Okoloidúcich sa študenti pýtali, ako problém vidia.
„S ľudmi sme sa rozprávali o tom, koľko častí z našej potravinovej spotreby je závislých od včiel,” povedala Anita. Prekvapili ich najmä mladí ľudia, ktorí bolo z témy viac zaskočení, než staršie publikum. Zároveň však veľa ľudí tento problém predtým ani neregistrovalo.
Prečítajte si aj: Galavečer Cirkulátor 2019 otvoril mnohým bránu k vytúženým pracovným príležitostiam

Študentom pri téme pomohol aj včelár, taktiež absolvent univerzity. Ostatné informácie si dohľadali sami. Napriek tomu, že kampaň je jednorázová, jej posolstvo sa budú ďalej snažiť šíriť prostredníctvom videa, ktoré môžete čoskoro nájsť na facebookovej stránke kampane.