Projekt Obleč sa s rozumom: Študenti poukazujú na problematiku rýchlej módy a vyzývajú ľudí, aby sa nad touto témou zamysleli kritickejšie

Negatívne aspekty fast fashion, ktoré sú spojené s devastovaním našej planéty, sa do povedomia ľudí dostávajú čoraz viac. Problematike rýchlej módy sa venujú aj študenti Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy FF UKF v Nitre. Vytvorili projekt Obleč sa s rozumom, ktorý podporuje pomalú módu a ekologické nakupovanie.

Šetrné správanie sa k životnému prostrediu, obmedzovanie kupovania nepotrebného množstva oblečenia a ekologické nákupy. Tieto odporúčania sa do povedomia ľudí dostávajú čoraz viac, no aj napriek tomu sa málo z nás kriticky zamýšľa nad problematikou rýchlej módy.

Popularita slow fashion

Skupina študentov Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy FF UKF v Nitre preto vytvorila projekt, ktorého cieľom je zamyslieť sa nad súčasnými environmentálnymi problémami v oblasti módy a konzumného spôsobu života, ktorý presadzuje nakupovanie nepotrebného množstva oblečenia.

„Tému fast fashion sme si zvolili z dôvodu narastajúcej popularity tejto témy, ktorá je rozoberaná pomerne často. Avšak na druhej strane je všeobecný pohľad bežného človeka na rýchlu módu stále z veľkej časti neúplný a limitovaný, a práve tu vzniká príčina vytvorenia nášho projektu. Ten má na túto problematiku poukázať z trochu iného uhla pohľadu a prinútiť ľudí sa nad touto témou kriticky zamyslieť,“ hovorí jedna z organizátoriek Lucia Hasprová.

Prečítajte si aj: Chcem byť hlasom vedcov, ktorí hovoria o ekológii, tvrdí Marta Fandlová

Podľa Lucie si mnoho ľudí myslí, že majú túto tému už zvládnutú a že sa ich netýka. Projekt Obleč sa s rozumom študenti vytvorili formou, ktorá publiku pomôže rozšíriť obzory a zmeniť ich doterajšie zmýšľanie o móde.

Príprava projektu

Projekt vznikol pod vedením doc. Mgr. Lucie Spálovej, PhD., ako súčasť predmetu Teória sociálnej a masmediálnej komunikácie 1, ktorý študenti absolvujú v rámci študijného programu Marketingová komunikácia a reklama.

Študenti natočili niekoľko videí, ktoré sa spájajú s problematikou fast fashion. Zdroj: Obleč sa s rozumom

Príprava samotného projektu obsahovala niekoľko častí. „Prvú časť môžeme označiť ako viac teoretickú. Obsahovala najmä rešerš a filtrovanie aktuálne dostupných informácií k danej problematike a následne špecifikáciu kritérií a premyslenie si detailných technických parametrov projektu,“ opisuje Lucia. Ďalej dodáva, že praktická časť pozostávala z tvorby webstránky, grafiky, textov, edukatívnych videí a ich publikácie na samotnú webstránku projektu. V druhej časti tiež študenti vytvorili dotazník a rôzne aktivity.

Zaujímavé videá a výzvy

Študenti spracovali projekt interaktívnou formou. Natočili niekoľko videí, ktoré vysvetľujú a udávajú na pravú mieru mýty, ktoré sa spájajú sa s problematikou rýchlej módy. „Vo videách sa ľudia dozvedia, ako je to skutočne s recyklovanými materiálmi, zoznámia sa s odvrátenou stránkou secondhandov a zistia, že obliecť si dvakrát po sebe ten istý outfit vôbec nie je hanba,“ hovorí.

Čitatelia sa môžu zapájať do výziev a vyhrať vecné ceny. Zdroj: Obleč sa s rozumom

V rámci každého videa je publiku predstavené konkrétne riešenie, postup či návod, ako zmeniť svoje správanie tak, aby bolo ekologickejšie a udržateľné. Každý tip na zmenu, ktorú môžu ľudia implementovať do svojho života, je spracovaný formou výzvy. Čitatelia sa do jednotlivých výziev môžu zapojiť a získať vecné ceny. Všetky informácie sú dostupné na webstránke projektu.

Lucia dodáva na záver, že téma fast fashion tvorcov projektu zaujíma aj osobne. Preto nevylučujú, že aj ich budúce projekty prepoja práve s touto dôležitou problematikou.

Titulný obrázok: Obleč sa s rozumom

Zdieľajte článok

Komentáre: