
Game Jam je súťaž, v ktorej sa tímy snažia vytvoriť za určitý čas čo najlepšiu funkčnú hru na vybranú tému určenú v deň akcie.
A presne takéhoto Game Jamu sa v stredu 1. februára zúčastnilo dvanásť študentov aplikovanej informatiky rozdelených do štyroch tímov. Samotná súťaž trvala dvadsaťštyri hodín a za tento čas vznikli štyri rôzne prototypy hier na tému You control the world, not the player, čo v preklade znamená: Kontroluješ svet, nie hráča.
Samotná súťaž Game Jam nie je nič nové. Existuje už celé roky, ale toto bolo prvýkrát, čo sa uskutočnila na našej UKF a celkovo v meste Nitra.
Organizácia
Nápad sa zrodil v hlave študentky druhého ročníka magisterského stupňa aplikovanej informatiky Betky Bozáňovej. Ale na organizáciu nebola sama. Zo študentov jej pomáhali spolužiaci z magisterského stupňa a z vyučujúcich jej zase podal pomocnú ruku Ľubomír Benko a Jaroslav Reichel. Títo ľudia zabezpečili priestory, jedlo a pitie pre súťažiacich. Taktiež sponzorov a hodnotné ceny, o ktoré sa súťažilo.
Priebeh a vyvrcholenie Game Jamu
Samotný priebeh Game Jamu začal stretnutím sa súťažiacich v Študentskom centre UKF. Každý tím si pripravil potrebné vybavenie na predpripravené miesta. Súťaž začala tým, že sa z piatich rôznych tém vylosovala jedna náhodná téma. Tému vylosoval Denis Fázik z herného štúdia DigiFox, ktorá bola následne oznámená študentom. Ďalších dvadsaťštyri hodín bolo plných programovania, kreslenia a bdenia.

Foto: Jaroslav Reichel.
Študenti mali v priestoroch k dispozícií kuchynku a chill zónu na oddych. Keď tími tímy doprogramovali, každý tím musel nahrať svoju hru na webovú platformu itch.io a odprezentovať svoj prototyp v minútovej ukážke. Na prezentáciu hier sa prišli pozrieť aj vedúci katedry informatiky Ján Skalka a Martin Drlík, ktorí však hry svojich študentov nehodnotili. Túto ťažkú úlohu mali profesionáli z herného sveta, akými boli Michal Ferko, lektor a developer z CrazyLabs, potom Peter Sekera z Edix a už vyššie spomínaný Denis Fázik. Hry jednotlivých tímov si môžete posťahovať a vyskúšať aj sami.
Odjissey-san (Timotej Stranovský, Alex Pavlišin, Betka Bozáňová)
StraightOutta Box (Branislav Uher, Jozef Virág, Anton Krkošek)
DucDucGo (Mária Pappová, Matúš Valko)
NaughtyHobo:SE (Lukáš Grofčík, Johana Heneková, Roman Mankovecký, Lukáš Hajda)

Foto: Kristína Šteflovičová.
Zatiaľ čo porotcovia hodnotili hry súťažiacich, študenti a hostia mali prezentáciu od nitrianskeho herného štúdia Centurion Developments, v podaní Róberta Servického, o ich pripravovanej hre Forgotten but Unbroken. Po prezentácií a dohodnotení hier porotou, začala porota vyhlasovanie umiestnenia tímov.
Súťažiaci, ktorí sa umiestnili na druhom až štvrtom mieste vyhrali ceny od sponzorov Datart, Digifox, Katedry informatiky FPVaI a FITPED AIa. Víťazný tím Game Jamu v zostave Timoteja Stranovského, Alexa Pavlišina a Betky Bozáňovej si odniesol šek od sponzora Power Play Studio a zľavové poukážky na trojdňové lístky na hernú konferenciu Games crunch v Košiciach. Samozrejme každý účastník Game Jamu si odniesol tričko Katedry informatiky a okrem materiálnych cien súťažiaci dostali aj feedback a cenné rady k vytvoreným hrám od komisie, ale aj dobré spomienky a pozitívne pocity z nultého ročníka UKF Game Jamu.
Titulná fotografia: Jaroslav Reichel.