Druhý ročník súťaže Game Jam 2024

Game Jame je súťaž inšpirovaná hackathonmi, kde sa tímy snažia vytvoriť za určitý čas čo najlepšiu funkčnú hru na vybranú tému od jej základov. Téma sa určuje v deň, kedy sa herný turnaj odohráva.

Game Jam – súťaž v tvorbe hier

V priestoroch Študentského centra Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre sa 1.-2. februára uskutočnil v poradí druhý ročník súťaže s názvom Game Jam. Tento rok sa tejto udalosti inšpirovanej hackathonmi zúčastnilo 14 talentovaných študentov rozdelených do štyroch dynamických tímov. Cieľom bolo vytvoriť hru za 24 hodín na základe témy, ktorá bola vylosovaná na začiatku súťaže Denisom Fázikom z DigiFoxu. Tento rok bola výzva zameraná na tému “Keep Growing”, stimulujúca účastníkov, aby svoje hry naplnili myšlienkou rastu a rozvoja.

Organizácia

Za iniciatívou a organizáciou tohto podujatia stáli zamestnanci z katedry informatiky Lucia Benková, Ľubomír Benko, Janka Pecuchová a študentka Johana Heneková. Ich úsilie zabezpečilo plynulý priebeh akcie a poskytlo účastníkom optimálne podmienky pre tvorbu – od pracovných priestorov, občerstvenia až po relaxačné zóny. K organizácii patrilo aj zabezpečenie hodnotných cien od sponzorov, čo prispelo na motivácii zabojovať o prvenstvo v súťaži. Navyše, každý účastník dostal tričko, darček v podobe antistresovej loptičky a diára s perom, ktorý mohli využiť na zaznamenávanie svojich nápadov a postrehov počas súťažného maratónu.

Priebeh a vyhodnotenie

Súťaž ukázala, že vytváranie hier nie je len o programovaní. Účasť študentky Magdalény Kocianovej z Filozofickej fakulty bola dôkazom toho, že tímy potrebujú nielen dobrých programátorov, ale aj originálny dizajn a tvorbu príbehu i deja. Študenti rozdelení do štyroch tímov sa pustili do práce, s cieľom premeniť vylosovanú tému na hrateľné herné prototypy. Po 24 hodinách nepretržitej tvorby, kódovania, kreslenia a brainstormingu boli vzniknuté prototypy hier prezentované na platforme itch.io, kde mal každý tím možnosť ukázať výsledok svojej práce.

Študenti v procese tvorby hry
Autor: Anton Krkošek

Vyhodnotenie súťaže prebiehalo pod vedením Denisa Fázika a Vladimíra Líšku ako zástupcov z herného priemyslu, ktoré bolo doplnené zamestnankyňami z katedry informatiky – Luciou Benkovou a Jankou Pecuchovou. Každému tímu porota poskytla spätnú väzbu a ocenila ich prístupy k riešeniu témy. Umiestnenie samotných tímov bolo nasledovné:

1. miesto získala hra “Grow IO“, teda tím zložený z členov: Áron Mózes, Kornel Takács, Márk Zilizi a Balázs Forró.

Na 2. mieste sa umiestnila hra “Sunclimb” od členov tímu Platon Valeev, Maksym Pieshkov a Anastasiuya Liauchuk.

3. miesto patrilo hre “Leap to Bloom” od Martina Chotára, Fabiána Vargu, a Magdalény Kocianovej.

4. miesto obsadila hra “Naughty Hobo2: Colonies” od Lukáša Grofčíka, Johany Henekovej, Romana Mankoveckého a Lukáša Hajdu.

Víťazný tím s vytvoreným prototypom hry s názvom “GorwIO0”
Autor: Anton Krkošek

Víťazný tím si odniesol šek v hodnote 300 eur od PowerPlay Studia a lístkov do Laser Areny v Nitre. Všetci účastníci, bez ohľadu na ich umiestnenie, si odniesli nielen materiálne ceny, ale predovšetkým cenné skúsenosti, nové zručnosti a motiváciu pokračovať na svojej kreatívnej a profesionálnej ceste. Druhý ročník Game Jamu na UKF opäť potvrdil, že spolupráca, kreativita a inovácia sú kľúčové pre tvorbu úspešných projektov v rýchlo sa meniacom svete technológií a digitálnej zábavy.

Na záver patrí úprimné poďakovanie organizátorom a zástupcom z herného priemyslu za úspešný priebeh tohto podujatia. Taktiež patrí veľká vďaka všetkým zúčastneným študentom, ktorí preukázali svoju kreativitu, odhodlanie a vášeň pre vytváranie hier. Veríme, že súťaž osloví a motivuje i nových študentov, aby sa o rok zapojili do ďalšieho ročníku Game Jamu na UKF, kde sa budú môcť stretávať s novými výzvami, rozvíjať svoje zručnosti a naučiť sa spolupracovať v tímoch na zaujímavých projektoch. Spolu tvoríme budúcnosť digitálnej zábavy!

Titulná fotografia: Anton Krkošek

Zdieľajte článok

Komentáre: