Plánované výluky sa dotknú aj našich študentov

Železničná spoločnosť Slovensko vlani odviezla takmer päťdesiat miliónov cestujúcich a so Železnicami Slovenskej republiky ako správcom infraštruktúry rieši organizáciu dopravy počas konkrétnych výluk. My sme sa pozreli na plán na rok 2016, ktorý sa bude týkať aj mnohých študentov UKF, využívajúcich vlakovú prepravu.

Aj keď Železnice Slovenskej republiky pravidelne zverejňujú prehľad plánu výluk na aktuálny a budúci týždeň, avizujú aj dlhodobejšie výlukové práce na niektorých traťových úsekoch a železničných staniciach. Tieto časti potrebujú nutne modernizáciu z dôvodu nedostačujúceho technického stavu. Pre aktuálny rok sú takéto práce v zmysle harmonogramu naplánované na troch úsekoch, ktoré budú znamenať zdržanie pre severnú trasu vlakov.

Zlatovce – Trenčianska Teplá (2.5. – 31. 10.)

Pre prestavbu samotnej železničnej stanice Trenčín – obvod Zlatovce budú práce na tejto skoro trinásť kilometrov dlhej trati trvať najdlhšie. Tento úsek je spojnicou pre množstvo rýchlikov z Košíc, ktoré prechádzajú ďalej cez Žilinu na juh s možnosťou prestupu v Leopoldove. Spomenúť môžeme napríklad rýchliky s tradičnými i komerčnými menami, ako sú Kriváň, Dargov, Čingov či MILA SEDITA s konečnou stanicou v Bratislave. Severnú trasu zvykne využívať aj študentka Lucia, ktorá cestuje pravidelne z Košíc. „S výlukami nemám zatiaľ zlú skúsenosť, pretože mám možnosť vybrať si aj južnú trasu a prípadným výlukám na severe sa vyhnúť. Tak som  sa neraz vyhla aj výlukám v okolí Žiliny, kvôli ktorým sa muselo čakať aj 20 minút, ale horšie bývajú dlhé viacnásobné prestupy.“

vlak_wikimedia.org
Foto: wikimedia.org

Dolný Hričov – Žilina zriaďovacia stanica (2.3 – 18.6.) a Bytča – Dolný Hričov – Žilina zriaďovacia stanica (19.6. – 30.11.)

Stavebné práce na tomto úseku budú nadväzovať na tie z minulého roku. Ešte v roku 2015 ŽSR realizovali modernizáciu stanice v Bytči. Počas týchto po sebe nasledujúcich prácach majú železnice v pláne pokračovať aj v modernizácii stanice v Dolnom Hričove.

Čo je najdôležitejšie, pri týchto výlukových prácach sa počíta s celkovými prirážkami k jazdným časom 13 minút. Neraz však dochádza k tomu, že meškanie trvá niekoľkonásobne viac, preto treba pred cestovaním rátať so všetkými možnosťami. Ďalej Zuzana Červená z Odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko ozrejmuje, že o aktuálnych výlukách budú cestujúci včas informovaní na príslušných železničných staniciach výveskami, rozhlasom alebo aj prostredníctvom internetu.

autor: Dušan Farbula 

Zdieľajte článok

Komentáre:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.