Beseda s Lenkou Káčerovou: Skúsenosti zo štúdia uplatňuje v práci dodnes

O tom, ako sa dajú využiť poznatky a skúsenosti, ktoré nadobúdame počas štúdia, a následne ich uplatniť v práci, nám prišla porozprávať Lenka Káčerová. Okrem iného predstavuje aj svoju novú knihu, na ktorej pracovala spolu s Filipom Kunom.

Lenka Káčerová je absolventkou žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa. Pracuje ako Marketing Communications Manager pre známu značku pánskej módy Alain Delon. Je tiež súčasťou rodinného podniku – ubytovania Woodpark.sk, v ktorom sa stará o komunikáciu. Venuje aj obsahovému marketingu a jazykovým korektúram. V spolupráci so svojím dlhodobým kamarátom a kolegom stihla napísať aj knihu – Neznáme príbehy úspešných značiek.

Začiatky

Lenka na začiatku žurnalistickej praxe začínala v našom študentskou časopise. Tam získala potrebné základy, a neskôr dokonca fungoval pod jej vedením. Počas štúdia nabrala veľa skúseností nielen v médiách a žurnalistickej praxi, ale aj v oblasti PR. Medzi jej prvé spolupráce patrila práca pre známeho slovenského floristu – Roberta Bartolena. K tejto práci sa dostala zaujímavým spôsobom. ,,Zoznámila som sa s ním ako s mojím respondentom v rozhovore, skamarátili sme sa. Páčila sa mu moja práca a začala som s ním spolupracovať v rámci internetovej stránky Nevesta.sk ako s floristom,“ spomenula Lenka. Vďaka tejto skúsenosti získala veľa poznatkov, ktoré neskôr zužitkovala pri písaní svojej diplomovej práce. ,,Nemusela som nič hľadať, ani robiť nejaký špeciálny výskum, lebo som písala o tom, čo som robila a čím som žila, mala som veľa skúseností a tým pádom sa mi praktická časť oveľa ľahšie písala,“ uviedla Lenka.

Po štúdiu prešla na prácu v Pricemania.sk, kde pomáhala s marketingom, časom prišlo povýšenie a dostala sa do jeho vedenia. Okrem samotného pôsobenia v Pricemania.sk pracovala aj pre Pricemania Academy. Bol to vzdelávací projekt pre e-shopy, ktorý im pomáhal v tom, ako spravovať sociálne siete alebo ako robiť marketing. Lenka tieto školenia organizovala. V súčasnosti sa Lenka špecializuje najmä na obsahový marketing, ktorý sa zameriava na akýkoľvek vyprodukovaný obsah, či už textového, audiovizuálneho alebo iného elektronického média. V tejto oblasti sa venuje aj vzdelávacej činnosti. V rámci rôznych prednášok učí iných, ako tvoriť obsah na sociálnych sieťach alebo ako vytvárať reklamy.

Popri práci v Pricemania.sk a Pricemania Academy robila aj copywriterku pre agentúru Riesenia.com. Najskôr pre nich pracovala ako externistka, no po čase sa rozhodla zamestnať interne. ,,Ešte v čase, kedy som pracovala pre túto agentúru ako externista, bol mojím prvým klientom Alain Delon. V podstate pre túto značku pracujem už od roku 2015,“ uviedla Lenka. Po 3 rokoch ju oslovila samotná značka, aby pracovala priamo pre nich, keďže jej práca mala veľký úspech. 

Ako vznikol nápad napísať knihu

S nápadom napísať knihu prišiel jej kamarát Filip Kuna. Lenka sa na začiatku odmietala do tohto projektu zapojiť. ,,Stále mi hovoril, že by chcel so mnou intenzívnejšie spolupracovať a chcel mi predstaviť tento projekt. Istý čas som ho odbíjala, keďže som bola pracovne vyťažená,“ popisuje Lenka. Po čase jej Filip predstavil tento projekt, ktorý Lenku veľmi nadchol. Už počas prvého rozhovoru o knihe prišla s rôznymi nápadmi, ktoré by do nej vedela zakomponovať aj ona. Nezostávalo nič iné, ako na túto spoluprácu prikývnuť. Zrealizovať tento projekt a napísať knihu im trvalo takmer 2 roky. Počas tohto obdobia však nastala aj približne polročná pauza, keďže písanie bolo časovo náročné. Obsah, ktorým prispela Lenka do knihy, vznikal v jej voľnom čase – počas víkendov, dovoleniek, po práci či po nociach.

 

Zdroj: instagramový účet @zurnalistika_ff_ukf

Skutočné príbehy

Kniha Neznáme príbehy úspešných značiek obsahuje zaujímavé, avšak neznáme príbehy rôznych celosvetovo známych a úspešných značiek. Pôvodne bola určená najmä pre marketérov a podnikateľov a mala byť pre nich inšpiráciou. Neskôr sa však Lenka a Filip rozhodli tieto príbehy predstaviť všetkým ľuďom, ktorí majú radi skutočné príbehy. Určite bol každý z nás už ovplyvnený nejakou reklamou, ktorú sme videli v televízii či na internete. Príbehy, ktoré sa v tejto knihe ukrývajú, nám ukazujú, ako reklama funguje. Na konci každého príbehu je uvedená inšpirácia, čo si z daného príbehu môžeme vziať a aplikovať v práci alebo v bežnom živote.

Cieľom knihy bolo, aby aj ,,nemarketingová“ skupina ľudí porozumela svetu marketingu. Je písaná jednoduchým jazykom. ,,Z príbehov sme sa snažili vyhodiť akékoľvek odborné slová či skĺznutie do odborného sveta marketingu,“ objasňuje Lenka. S veľkým záujmom o knihu nepočítali ani Lenka s Filipom. Vysvetľujú si to tým, že zmenili pôvodné zameranie z cieľovej skupiny marketérov na širšie publikum a bežných ľudí, čo bol istým spôsobom risk, keďže nevedeli odhadnúť, či ľudia, ktorí sa v tejto oblasti nepohybujú, prejavia záujem. Po čase sa však kniha dostala do povedomia širšiemu publiku čitateľov, dosiahla veľký úspech a muselo sa čakať aj na jej dotlač.

Srdcovky

,,Mám ich tam viac. Najviac mi prirástli k srdcu práve tie, ktoré som priniesla ako úplne nové a ani Filip ich dovtedy nemal spracované. Aj z tohto dôvodu boli také moje a privlastňovala som si ich,“ vysvetľuje Lenka. Vybrala napríklad zaujímavý príbeh dvoch bratov, ktorí založili značky Adidas a Puma. Tí mali najskôr spoločnú značku topánok, nakoniec sa však kvôli nezhodám rozdelili a následne medzi sebou súperili. V knihe sú bližšie popísané aj taktiky či stratégie, ktoré proti sebe používali. Lenku si získal aj príbeh o značke Vespa. Bol je vzácny najmä pre to, že sa jej páčil vývin nového dopravného prostriedku, ktorý mal byť dostupný pre širokú vrstvu ľudí. Zakladatelia značky si veľmi priali, aby aj ženy v sukniach či šatách mohli jazdiť na skútri, a tak vymysleli tento typ dopravného prostriedku.

Titulná fotografia: instagramový účet @zurnalistika_ff_ukf

Zdieľajte článok

Komentáre: