Prinášame vám ďalší trojlístok zaujímavostí zo sveta technológií. V tomto herne ladenom čísle sa dozviete, aký bude nový Mass Effect, či by sme mali šancu prežiť pri mimozemskej invázii a prečo Microsoft nevydáva digitálne verzie herných titulov v deň ich oficiálnej distribúcie na trh.
Veľké oznámenia hier – Mass Effect (???)
Nové informácie poskytol otec celej značky, Casey Hudson, na výstave PAX East. Podľa jeho sľubov nám ďalší diel dnes už celosvetovo obľúbenej série ponúkne nové nápady, zasadené do obľúbeného a známeho univerza. Na hre pracuje divízia štúdia BioWare, BioWare Montreal, a na celý proces vývoja dozerá sám Hudson. “Malo by ísť o úplne novú vec,” prezrádza. “Chceme dať fanúšikom príležitosť vrátiť sa do sveta Mass Effectu, ktorý si zamilovali, ale súčasne chceme začať niečo čerstvé.”
Mimozemským votrelcom by sme natrhli zadnice. Teda v prípade, ak by nejaké mali
Dvojica britských vedcov sa snažila zodpovedať otázku, ktorú si potajme kladie každé ministerstvo obrany: obstáli by sme pri invázii mimozemských agresorov? Spomínaní pracovníci Kráľovskej hvezdárne v Edinburghu skúmali zápasy profesionálnych hráčov v strategickej hre Starcraft 2, v ktorej sa stretávajú tri vesmírne rasy vrátane ľudí. A výsledok? Niektorých možno prekvapí, ale údajne by sme “pomocou mikrostratégie časom porazili zorgských aj protosských nepriateľov.” Kto nevie, tak mikrostratégia spočíva v rýchlych útokoch, ktorými sa snažíme nepriateľov čo najrýchlejšie zničiť. Paráda, nie?
Microsoft má dobrý dôvod na všetko
Akokoľvek čudne to znie, Microsoft si sám škodí. Aj napriek rastúcej popularite digitálnych verzií hier si tento gigant potrpí na to, aby takéto kópie platformy Xbox 360 nepredával hneď v deň ich oficiálneho vypustenia na trh. Na prvý pohľad to je nielen divné, ale aj nepochopiteľné, no zrejme je každému jasné, že na to existuje rozumný dôvod. Vysvetlenie ponúka senior business manager Erik Yeager: “Máme množstvo silných partnerstiev s maloobchodníkmi. Skutočne ich pre svoju prácu potrebujeme. Práve oni predávajú naše konzoly a táto schopnosť je pre nás najpodstatnejšia. Ak by sme nemohli predávať konzoly, nemohli by sme predávať ani ostatné veci.”
autor článku: Mário Lorenc