Cirkulátor – možnosť prezentácie pre všetkých študentov

Snáď každý študent našej univerzity už počul o marketingovej súťaži s názvom Cirkulátor. Keďže tento rok sa koná už jeho desiaty ročník, časopis Občas nečas sa vám rozhodol o ňom povedať viac. Na naše otázky nám ochotne odpovedala Bronislava Štefundová, PR manažérka celého projektu. 

CIRKULÁTOR2014Si jednou z organizátoriek medzinárodnej marketingovej súťaže Cirkulátor. Mnohí však nevedia, o čo v tejto súťaži vlastne ide. Mohla by si nám to stručne priblížiť?

Takto pred desiatimi rokmi sa študenti marketingovej komunikácie a reklamy na UKF rozhodli spraviť progresskrok a vytvorili si produkt. Produktom bola naša súťaž Cirkulátor. Cirkulátor je, ako ste už spomenuli, medzinárodného rázu. Nevenuje sa však len marketingu, jeho dušu tvorí i reklama, a predovšetkým tvorba v reklame a marketingu. Tradícia sa od vzniku súťaže zachovala a každoročne sa k nám prihlasujú stovky prác v trinástich rôznych kategóriach. Rôznorodosť kategórií bola inšpirovaná explicitnou povahou nášho odboru – sme multi, a preto sa aj pri vyhodnocovaní prác porotcovia, reprezentanti prestížnych reklamných agentúr, neriadia podľa šablóny. Víťaz môže byť hocikto – kto má zaujímavú ideu a vie jej dať hmotnú povahu.

Ako vznikla myšlienka a názov Cirkulátoru?

Staré báje hovoria o tom, že… ale nie, len sa cez klišé radujem z toho, že sme tu už desať rokov. Názov Cirkulátor sám o sebe evokuje dynamiku. Naším prvým sloganom bola veta „Zanechaj rez,“ čím sme jednoznačne dali najavo, čo ponúkame. Sme nástrojom k tomu, aby študenti niečo nenávratne dokázali, objavili, a aby ich tento krok bezpodmienečne posunul dopredu. Cirkulátor robí rez, stále sa otáča, cirkuluje energiu, je to kruh, ktorý nemá koniec, a začiatkom je rez. Vznikol ako každý nápad marketéra, kreatívca – spojili sme jeho základné vlastnosti a začali brainstormovať 🙂 .

Tento rok ide o jubilejný desiaty ročník. V čom bude výnimočný? 

Áno, tento ročník je jubilejným, preto každá súčasť tohto produktu prešla čo i len malými zmenami. Nesnažíme sa robiť veľké haló a osvetu o tom, ako dlho sme na trhu. Našou ideou je odvďačiť sa všetkým, ktorí sú do tohto produktu zapojení. Náš Cirkulátor opeknel – dostal nové logo, redesign je značne citeľný aj na webe, píšeme si blog. Menia sa i niektoré pravidlá súťaže v prospech zúčastnených, napríklad kapacitné obsadenie skupinového projektu sa zdecimovalo. Od tohto roku môžu byť v ňom i skupiny po dvoch. Naším heslom je: „Tradícia v mene revolúcie.“

 cirkulátor 2Ako dlho sa ty osobne zúčastňuješ projektu a aký progres v ňom vidíš?

Osobne som začala v Cirkulátore na pozícii PR tento rok, ale cítim sa tu ako ryba vo vode. Inšpiráciou mi boli moji spolužiaci, ktorí sa na organizácii podieľali po minulé roky, ale i to, že skúsenosti z terénu mi budú prospešné v skutočnej práci. Ide o to nebáť sa, práca v tíme nepozná slabší či silnejší článok, tu sa sily jednotlivcov vyvážia v prospech tímu. Navyše, naučiť sa pracovať v tíme je podľa môjho názoru v dnešnej dobe veľmi dôležité, pretože prácu s ľuďmi pokladám za jednu z najťažších.V neposlednom rade, meno Cirkulátor je naozaj menom, preto keď zasvieti v CV, pred zamestnávateľom mám ako uchádzač plus.

Súťažiacich hodnotí odborná porota. Z koho tento rok pozostáva?

Tento rok, ako každý, bude porota tvorená kvalitnou zostavou. Všetky práce prejdú rukami, očami a ušami nasledovných odborníkov: Roman Beličák z agentúry Dotcom, Andrej Csino z Core4, Maroš Hamorský z Triad Advertising, Martin Janek z SCR , Braňo Mladý z agentúry Made by Vaculik, Michal Moravec z Istropolitana Ogilvy, Peter Šurín z Elite Solutions a Tomáš Rosputinský z  This is Locco.

Cirkulátor pozostáva z trinástich rôznych kategórií. Ktorá je u študentov najobľúbenejšia, a ktorá je, naopak, najbližšia tebe?

Každoročne sa do súťaže Cirkulátor prihlásia naozaj stovky prác rôzneho druhu a študenti vždy obsadia všetky kategórie. Za časové obdobie desať rokov sme však odsledovali určitý trend preferencie a je ním printová reklama, či už komerčného, alebo nekomerčného charakteru. Ja osobne patrím v tomto prípade medzi dieťa davu, preto je mojím favoritom printová nekomerčná reklama v čistých líniách.

Súťaž vyvrcholí tento rok, ako i po iné roky, galavečerom, ktorý sa uskutoční 10. decembra. Kto všetko sa môže galavečera zúčastniť a za akých podmienok?

Tento rok sa jubilený galavečer Cirkulátor uskutoční dňa 10. decembra 2014 v Novej Pekárni – všetkých nadšencov srdečne pozývam! V hľadisku nájdeme tváre víťazov, a teda mnoho zo súťažiacich, celý organizačný tím Cirkulátor, pedagógov, médiá, a presne toho, kto číta tento článok. Nájdeme tam teda ľudí so záujmom a cieľom, nech je to ktokoľvek. To, či daný človek príde, si môže nechať i na poslednú chvíľu, lístky sa totiž predávajú na mieste krásnymi slečnami z nášho tímu. Avšak dopyt je vždy veľký, preto odporúčame vopred rezerváciu lístkov prostredníctvom mailu na cirkulator@cirkulator.eu. Ohľadom lístkov chystáme i menšie prekvapenie, preto určite sledujte našu FB page – „CIRKULÁTOR.“

A, napokon, ako budú odmenení víťazi?

Pre víťazov máme rôzne formy odmien a veríme, že pri ich prevzatí na galavečere budú naozaj potešení. To, čo presne odmenami bude, vopred nechceme prezrádzať. Nech zvedavosť a prekvapenie skracuje víťazom cestu na pódium :).

autorky: Simona Bagová, Martina Dudíková
foto: ilustračné Cirkulátor

 

 

 

Zdieľajte článok

Komentáre:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.