Sťažnosti na študijné už nechodia, študentov zmena prekvapila

Rok po tom, ako sa medzi študentmi pretriasalo správanie referentiek študijného oddelenia FF UKF, sme sa k téme vrátili. Situácia sa medzičasom upokojila, študenti hovoria o pozitívnej zmene.

students-593323_1280

Veronika, ktorá študuje dvojkombináciu španielsky jazyk a literatúra s výchovou k občianstvu, už tento rok končí. Spomína si, že počas svojho štúdia si s pracovníčkami študijného oddelenia zažila všeličo. „Zakaždým, keď som potrebovala niečo vybaviť, som šla na študijné oddelenie s veľkou nechuťou a niekedy dokonca aj so strachom a predstavou toho, ako na mňa pani referentka nepekne zazerá.“

study-921885_1280O to viac bola prekvapená, keď na študijné išla tento rok. „Potrebovala som len banalitu – potvrdenie o návšteve školy, avšak za minulý akademický rok. Vypísala som si teda tlačivo, pre istotu radšej dvakrát, a vošla som do dverí. V prvej sekunde ma prekvapil pozdrav pani referentky, keďže nikdy predtým som sa pozdravu nedočkala . Hneď nato sa mi milo prihovorila a opýtala sa ma, čo potrebujem,“ opisuje svoj zážitok Veronika.

„Pomyslela som si, že si možno vstúpili do svedomia a pochopili, že ich tam nechodíme otravovať naschvál.“

Dekan: Referentky dostali upozornenie

Pozitívna zmena v správaní študijného oddelenia FF UKF pravdepodobne súvisí aj s článkami, ktoré boli minulý rok publikované na Občase nečase. Na neoficiálnej stránke školy sa v tom čase objavil dotazník, v ktorom mali študenti hodnotiť pracovníčky známkou. To spustilo vlnu sťažností, pričom veľa študentov kritizovalo najmä Jozefínu Cintulovú.

Bernard Garaj, dekan FF UKF, povedal, že hneď po zverejnení článkov podnikol kroky, aby do budúcnosti sťažnostiam zabránil – referentky dostali aj upozornenie.

Vyjadrenie spomínanej Jozefíny Cintulovej sa nám nepodarilo získať kvôli jej dlhodobej práceneschopnosti.

Dnes sa po chodbách Filozofickej fakulty UKF prechádzajú študenti, kedysi lekári

Študenti zmenu uvítali

Pozitívnu zmenu v správaní referentiek si všimli viacerí. Alexandra, študentka manažmentu a kultúry, si nespomína, že by na študijnom oddelení mala problémy. Ani Barbora, ktorá študuje marketingovú komunikáciu nemá negatívne skúsenosti. „Ale prístup referentiek na študijnom oddelení bol často nepríjemný. Neodpovedanie na pozdrav, neochota urobiť čokoľvek naviac, i keď by to zabralo len jednu minútu ich času, zatiaľ čo mne to trvá vybaviť napríklad aj dva týždne. Priamy konflikt som však s nikým nemala, len negatívne pocity z prístupu,“ dodáva.

Situácia sa však už upokojila a dekan hovorí, že momentálne nevie o žiadnych sťažnostiach zo strany študentov. Ak nejaký konflikt vznikne, majú právo informovať o tom prostredníctvom dotazníkov alebo priamo osloviť zástupcov študentov na katedre.

autorky: Mojmíra Némethová, Lenka Varchoľaková
foto: archív ON, pixabay.com

 

Zdieľajte článok

Komentáre:

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.