Vedenie univerzity sa bude zaoberať sťažnosťou na fotografa. Ten sa v budúcnosti už na promócie nemusí dostať

Podľa vedenia univerzity bola kritika na fotografa doteraz vždy v rovine komentárov na Facebooku. V prípade oficiálnej sťažnosti však budú situáciu riešiť radikálne a oslovia samotného fotografa.

Desiatky študentov vyjadrili na sociálnej sieti nespokojnosť s kvalitou fotografií, ktoré vyhotovil fotograf počas slávnostných promócií. Sťažovali sa, že zábery boli rozmazané, zle osvetlené, a zásielka prišla ledabolo zabalená.

Okrem technických nedostatkov mali niektorí študenti výhrady aj k prístupu fotografa. „Pán fotograf mal od začiatku neprofesionálny prístup. Bol nervózny, roztržitý. Kričal, pretože moja mala dcérka plakala. Nepočkal, kým ju utíšime, jednoducho fotky nacvakal,“ hovorí jedna z nespokojných študentiek.

Nízka kvalita fotografií študentku nepríjemne prekvapila. „Dalo sa čakať, že spoločné fotky nebudú stáť za veľa, avšak to, čo mi prišlo poštou, ma nemilo prekvapilo,“ hovorí. „Takmer všetky zábery sú rozostrené a lesklé, pozeráme na nich mimo objektív,“ pokračuje.

Viaceré pripomienky študentov smerovali k faktu, že vytlačené fotografie boli tým istým, no orezaným záberom. „Niektoré zábery sú orezané alebo priblížené, aby sa zdalo, že je to ďalšia fotografia. Doma mám asi desať vytlačených a z toho je sedem takmer totožných, navyše v hroznej kvalite,“ uzatvára sklamaná študentka.

Na fotografiách badať zlé osvetlenie.

Nič neobvyklé

Tvorbu fotografií mala na starosti firma FOTOMIKO, s. r. o., ktorá sa fotografovaním promócií zaoberá dlhodobo na viacerých univerzitách. Sťažnosti na jej služby nie sú ojedinelé. Podľa zmluvy medzi UKF a firmou mali študenti, ktorí mali o fotografie záujem, na výber medzi troma balíkmi.

Balíky DVD FOTO a DVD VIDEO stáli po 25 eur, balík DVD FOTO + VIDEO 50 eur. Cena sa viacerým, vzhľadom na nízku kvalitu, zdá privysoká. „Fotografie určite nemajú hodnotu 25 eur. Prišli mi tri zábery po tri fotky, z nich sa dá prežiť jedna. Otec ma fotil do tabletu a mám od neho kvalitnejšie zábery,“ približuje svoju skúsenosť iná študentka.

„Zaplatených 25 eur bolo zbytočných. Fotky z mobilu boli neporovnateľne kvalitnejšie a mali lepšie farby,“ hovorí ďalšia. „Fotky prišli v malej obálke, vo vnútri nebola žiadna bublina. „Diplom je na fotkách celý biely, nevidno na ňom jediné slovo,“ dodáva.

Niektorí poškodení študenti sa so sťažnosťami obrátili aj priamo na firmu, no odpovede sa zatiaľ nedočkali. Udalosťou sa zaoberá aj študentský parlament, ktorý pripravuje oficiálnu sťažnosť. Svoje podnety môžete posielať na mail spukfnr@gmail.com.

Fotografie boli zaslané v papierovej obálke a na nepotlačenom DVD, čím prišlo k porušeniu zmluvy medzi UKF a firmou.

Univerzita: Čakáme oficiálnu sťažnosť

Vedenie univerzity spolupracuje so študentským parlamentom a je pripravené situáciu riešiť, no podmienkou je, aby prišla oficiálna sťažnosť. „O tomto pánovi sme hovorili už minulý rok, no nikdy sme na univerzitu nedostali oficiálnu sťažnosť, vždy je to vo forme reakcií na Facebooku,“ povedala nám prorektorka pre vzťahy s verejnosťou a sociálne veci Miroslava Líšková.

Fotograf sa na promócie dostal po absolvovaní štandardnej verejno-obchodnej súťaže, ktorú sprostredkúva univerzita a schvaľuje komisia, tvorená zamestnancami UKF i zástupcom študentov. „Prevláda názor, že promócie by nemalo fotiť viac ľudí, keďže majú byť dôstojnou slávnosťou. My ako univerzita sprostredkúvame fotografov. Vypísali sme súťaž. Kto sa prihlási a splní podmienky, je fotografom pre jednotlivé fakulty,“ hovorí prorektorka.

Vedenie si uvedomuje, že za cenu 25 eur sa požadujú kvalitné fotografie, a po prijatí oficiálnej sťažnosti osloví samotného fotografa. „Oficiálny list už bude skutočným podnetom a signálom, že je s ním problém. Po prijatí sťažnosti ho univerzita osloví a požiada o vyjadrenie,“ pokračuje Miroslava Líšková.

Sťažnosť by mohla viesť k rozviazaniu spolupráce s fotografom, prípadne by mohla byť priťažujúcou okolnosťou pri ďalšej súťaži. Univerzita však nie je súčasťou obchodného vzťahu medzi už poškodenými študentmi a fotografom. „Oni uzavreli zmluvu medzi ním a rodinou. Nespokojnosť si musia uplatňovať podľa platnej legislatívy voči nemu,“ povedala prorektorka.

autori: Natália Čerňancová, Matej Ondrišek

Zdieľajte článok

Komentáre: