Instagram je čoraz populárnejší: Prečo ním dokážeme listovať dlhé hodiny?

Prečo dokážeme stráviť na Instagrame toľko času

Instagram je najväčšia sieť na zdieľanie fotografií a videí na svete. Mnohí si myslia, že je konkurentom Facebooku, v skutočnosti ho však vlastní práve Zuckerbergova sociálna sieť. Ako je možné, že sa tak rýchlo uchytil a v prvý deň sa registrovalo dvadsaťpäťtisíc ľudí? Prečo dokážeme stráviť na Instagrame toľko času

Instagram je jednou z najznámejších sociálnych sietí na svete.  Jeho tvorcami sú programátor Kevin Systrom a softvérový inžinier Mike Krieger. Oni ho vytvorili v októbri 2010, najprv pre operačný systém iOS a v apríli 2012 aj pre Android. V súčasnosti je spustený v dvadsiatich piatich jazykoch.

Je to psychológia?

Poznáme psychológiu farieb, ktorá je úzko spätá s ľudským vnímaním. Červenú farbu ľudia napríklad vnímajú ako farbu lásky, hrejivého a teplého pocitu. Vzbudzuje aj pozornosť a môže pôsobiť proti únave. Podobne by sme mohli menovať aj ostatné farby. Aj Instagram môže mať svoju „farbu“, ktorá priťahuje.

Ľudia sa radi pozerajú na pekné momenty, zvieratká, deti, dizajn, umenie, videá. To všetko ponúka svet Instagramu. Ak vidíte fotografiu a páči sa vám, dáte jej srdiečko jednoduchým dvojdotykom na displej smartfónu. A obrázkov tam je veľa, preto nie je možné listovať až na koniec.

Aj Instagram má svoj vlastný instagramový účet, na ktorý denne pribúdajú zaujímavé fotografie.

Instagramová realita 

Väčšinu ľudí zaujme Instagram zrejme kvôli zachyteniu výnimočných momentov, ktoré sa aktuálne dejú a dajú sa zdieľať prostredníctvom Instastories. Nesú v sebe čaro súčasného momentu.

Je zaujímavé sledovať napríklad scenériu Havajského ostrova, kým čakáte na prednášku. No na druhej strane sa Instagramom rozbehol jednoliaty štýl fotenia v istých situáciách, ako napríklad vo fitness centre, na pláži alebo na káve.

Veľký úspech majú dnes video návody na Youtube, ktoré konkrétne ukazujú ako sa má pózovať na fotkách, ktoré poputujú na Instagram. Trendy vo fotení zachytila aj americká komediantka Ashley Hesseltine.

Ona to vzala s humorom a obrátila fotky nežného ženského pohlavia do sveta mužov. Tvrdí však, že jej nejde o výsmech žien, chcela skrátka pobaviť obe pohlavia. Mnohí muži ako reakciu na to začali imitovať ženy. Všetky nájdete na Instagramovom účte @brosbeingbasic.

Prečítajte si aj: Youtuber The Bača: Ťažké chvíle striedajú príjemné, ale pocit, že robíte, čo vás baví, posúva vpred

View this post on Instagram

Look back at it 👀🍑 @brosbeingbasic

A post shared by Bros Being Basic (@brosbeingbasic) on

Muži radi na Instagrame zo žartu imitujú ženy.

Budovanie a predávanie značky

Instagramový profil slúži na zdieľanie fotografií a zážitkov medzi priateľmi, širším okolím alebo svetom, ak ste dosť populárny. Na získanie popularity však potrebujete veľa sledovateľov , ktorých si získate príťažlivým dizajnom vášho účtu. Jej budovanie je časovo náročné.

Najlepšie je určiť si nejaký štýl príspevkov, ktorý bude charakterizovať vašu osobnosť a identitu. S tým úzko súvisí aj trend fotenia príspevkov v rovnakom štýle v daných situáciách. Ak sa chcete predať, je dobré sa stereotypom vyhnúť a byť originálny.

Instagramové účty sa preto využívajú aj na predávanie a budovanie nejakej značky alebo osobnosti. Mnohé svetoznáme značky už nemajú len internetovú stránku a Facebook, ale aj Instagram.

Prečítajte si aj: Niekto názov piesne? Darude – Sandstorm

Instagramový účet brosbeingbasic si často robí žarty z typických ženských fotografií na sociálnych sieťach.

Nové prvky

Instagram je na trhu internetu sedem rokov a od počiatku si prešiel mnohými zmenami. V jeho pomerne krátkej histórii by sme mohli spísať okolo päťdesiat zmien alebo aktualizácií.

Jednou z najvýraznejších bola zmena ikony. Niektorí si na ňu nevedeli zvyknúť a iní si to nevedeli vynachváliť. Ani Instagram stories neboli jeho súčasťou od začiatku, zaviedli ich až v roku 2016. Neskôr prišlo aj živé vysielanie a aj IG TV, teda instagramová televízia.

Čo sa možno neujalo podľa očakávaní, boli efekty pri fotení cez Instagram. Ide napríklad o motívy psíkov, slnečných okuliarov a podobne. V tomto smere je stále populárnejší Snapchat.

Celkový dojem Instagramu však pôsobí tak, že reflektuje na požiadavky používateľov. Tomu je príkladom načasovanie zavedenia nálepky odpočítavania do Instastories v decembri. Hodilo sa to na odpočet Vianoc alebo Nového roka.

Titulná fotografia: pixabay.com

Zdieľajte článok

Komentáre: