Paulína sa k maľovaniu hrnčekov dostala náhodou. Absolvovala ťažkú operáciu nezhubného nádoru a domáce liečenie neznášala ľahko. Sestra jej na zlepšenie nálady doniesla bielu šálku s farbou a povedala jej, nech na ňu niečo namaľuje. A tak vznikol prvý hrnček. Postupne začala vytvárať ďalšie kúsky, ktoré spoločne nafotili a po pridaní na internet boli vypredané do dvoch minút.
To Paulínu namotivovalo k tomu, aby vytvorila celú sériu šálok. Maľovanie sa pre ňu stalo nielen záľubou, ale aj odreagovaním od neľahkej situácie, ktorú v tej dobe prežívala. Vymyslela si logo, založila si účet na Facebooku a postupne vznikla značka Polin. Po pár mesiacoch sa hrnčeky začali predávať aj v handmade predajniach, v kaviarňach či na podujatiach: „Vďaka maľovaniu som opäť začala mať radosť zo života. Pochopila som, že mi pomáha a že mám na tomto svete ešte čo povedať.“
Inšpiráciu čerpá v bežnom živote
Paulínu ako milovníčku prechádzok v tvorení najviac inšpiruje príroda či situácie z bežného života. Prvé hrnčeky boli zdobené motivačnými nápismi o zdraví a o šťastí. S príchodom jari začala ozdobovať šálky maľbami s kvetmi, v lete prišli na rad srdiečka a na jeseň to boli zasa šípky.
Tento rok sa z Pauly stane mama, čo pre ňu bude podnetom k vytváraniu nových motívov: „Nechcem nikdy nič siliť a skôr sa snažím robiť veci, ktoré ma robia šťastnou. A mám pocit, že vtedy majú aj najväčší úspech.“
Rodinná dielnička
Postupne sa značka Polin rozrastala a k hrnčekom pribudli aj misky, čajníky, maľované zrkadielka. Neskôr prišli do ponuky aj odznaky a prívesky. Najnovšie začala Paulína zdobiť maľbami aj džbány na mlieko. S rozšírenou ponukou pribudlo aj viac práce a tak sa z Polin stala rodinná dielnička. Postupne, ako pribúdali objednávky, Paule začala vypomáhať jej sestra a rodičia, u ktorých si zriadila dielňu.
„Naši mi pomáhajú s čistením hrnčekov pred maľovaním, sestra zas s vyfarbovaním a balením balíkov. Priateľ rozváža hrnčeky do obchodíkov po Slovensku. Sme jeden tím a ja som veľmi vďačná, že ich mám,“ hovorí zakladateľka dielničky.
Spokojní zákazníci sú najväčšou odmenou
Maľovanie sa pre Paulínu stalo veľký relaxom. Okrem toho je pre ňu práca v dielničke čas, ktorý môže stráviť s blízkymi. Pozitívne reakcie, ktoré dostáva od spokojných zákazníkov, sú pre ňu najväčšou motiváciou, aby naďalej pokračovala v tvorení: „Keď si predstavím, že môj hrnček bude každý deň niekomu robiť radosť a vyčaruje mu úsmev na tvári, dáva mi to dôvod pokračovať ďalej. Navyše, keď sa na predajných akciách pri mojom stánku zastavia ľudia a povedia, že majú šálku odo mňa a sú radi, že ma vidia, tak to je pocit na nezaplatenie.“
Titulná fotografia: súkromný archív Polin