Tentoraz sme boli NAOSTRO

Virtuálny svet nás sprevádza na každom kroku: v kaviarňach sedia bezduchí ľudia a každú sekundu kontrolujú novinky na sociálnych sieťach. Nádej je, že komunikácia tvárou v tvár nikdy nenahradí tú virtuálnu. Túto tematiku ako hlavnú myšlienku svojho projektu využili študenti Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy, s ktorými bol NAOSTRO aj Občas Nečas.

Spoločenské hry podporili súťaživého ducha.
Spoločenské hry podporili súťaživého ducha.

Projekt vznikol na hodinách aj vo voľnom čase

Vedúca organizačného tímu Katka Stanová.
Vedúca organizačného tímu Katka Stanová.

Na Katedre masmediálnej komunikácie a reklamy FF UKF vznikol už o ôsmy projekt. Počas celého semestra študenti pracovali na hodinách aj vo voľnom čase a pripravovali sa na to, aby bol čo najdokonalejší. „Na hodinách sme diskutovali o veciach, ktoré nás najviac v dnešnej dobe obklopujú, tvoria súčasť nášho dňa a majú okrem zábavného efektu aj ten negatívny. A tak sme sa dostali ku hrám. Nebolo možné vytvoriť vlastnú hru, preto sme sa rozhodli vytvoriť niečo ako našu vlastnú hraciu izbu, našu escape/ paniq room,” hovorí vedúca organizačného tímu Katka Stanová.

Inšpiráciu podľa vedúcej projektu čerpali z vlastných skúseností: Spolužiačka takúto miestnosť aj reálne navštívila, takže presne vedela, aké druhy úloh sa tam vyskytujú. To nám pomohlo vytvoriť naše úlohy s našimi pravidlami a s pomôckami, ktoré sme si boli schopní zabezpečiť. Pôvodne sme plánovali zabezpečiť oculus (prístroj, ktorý by nás preniesol do hry naživo), ale to by len zbytočne odklonilo od nášho hlavného zámeru, a to – komunikácia naživo, tímová práca, teambuilding.“

Naladiť sa na správnu nôtu

V oddychovej zóne Pedagogickej fakulty si súťažiaci krátili chvíle rôznymi aktivitami. „Sprievodný program sme sa snažili naladiť do naostro línie, čiže bez kábla, preto sme si zabezpečili spoločenské hry, kvízy a aktivity, pri ktorých sa komunikuje, rozpráva medzi sebou, kde môžu byť ľudia v tíme a baviť sa o tom,“ hovorí Katka.

Celý program sa opieral o hry. Tie počítačové boli súčasťou vedomostného kvízu, ktorý prebiehal počas celého dňa.  „Kvízom sa ukázalo, ako sme my, mladí, na tom so znalosťou hier. Potvrdilo sa nielen to, že väčšina pozná základné hry ako GTA, WoW, The Sims, Counter Strike, ale tiež že počas hry vníma a všíma si aj detaily. Ako napríklad v čom sú postavičky oblečené, aká hudba hrá v danej hre. Taktiež mali niektorí študenti znalosť aj o prepojení hry a  knihy, alebo príbehu, ktorý s hrou súvisí,“ zhrnula výsledky kvízu vedúca tímu.

Jedna zo sôch študentov Katedry výtvarnej tvorby a výchovy.
Jedna zo sôch študentov Katedry výtvarnej tvorby a výchovy.

Výzdobou k strachu

Súčasťou escape room boli aj sadrové sochy, ktoré budili strašidelný dojem. Pri prvom pohľade na ne ste si mohli myslieť, že v miestnosti nie ste sami. O to viac, keď vám popri hľadaní indícií hrala hudba z hororov. Sochy vytvorili študenti Katedry výtvarnej tvorby a výchovy. „Veľkú radosť nám urobil hrací bicykel s jedným kolesom vydávajúci melódiu z hracích šperkovníc. Najviac sme sa potrápili so sieťou, kde sa nachádzal len jeden správny kľúč. Sieť bola pomerne labilná, natiahnutá medzi štyrmi panelmi. Našťastie nám ju nikto neroztrhol,“ opisuje Katka.

Máte na to pohodinu

Tímová spolupráca bola dôležitá. Najmä, ak išlo o svetlo.
Tímová spolupráca bola dôležitá. Najmä, ak išlo o svetlo.

Za obyčajných okolností (napríklad počas prednášky) sa polhodina neskutočne vlečie. V escape room ste takýto problém riešiť nemuseli. Popri hľadaní ingrediencií vo veľkom priestore galérie Pedagogickej fakulty sekundy ubiehali jedna radosť. Musíme však uznať, že študentom KMKaR sa podarilo vybaviť najrýchlejšiu donášku pizze v našom živote. Žiaľ, jej chuť sme nemali možnosť okúsiť. Napriek tomu nás pizza, ktorej jednou z ingrediencií bolo aj bravčové, posunula ďalej k ceste von. Po vyriešení rébusu sa nám to podarilo a mohli sme konečne za neistých melódií piesne I will always love you od Whitney Houston uvidieť stratené svetlo.

„Úžasný nápad a ešte lepšie prevedenie! Zo začiatku som mala mierne skeptický pohľad, navštívila som totiž aj originálnu escape room. Myslela som si, že za “školských podmienok” sa to nedá kvalitne pripraviť. Zostala som neskutočne prekvapená, keď som vošla dnu. Izba bola originálna, prepracovaná a miestami naozaj strašidelná. Klobúk dole všetkým študentom, ktorí sa na to dali. Privítala by som na UKF viac podobných aktivít,“ zhodnotila zúčastnená escape room Monika.

autorka: Patrícia Jeseňová
foto: autorka

Zdieľajte článok

Komentáre:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.